Nattlig uteritt och en tillbakablick till 2013

Kände spontant för en ridtur nu på kvällen så bestämde mig för att logga in en stund. Påbörjade min ridtur runt Jorvikstallet men kände mig inte riktigt färdig där, så styrde istället mina steg mot Silverglade!
 
Kom då att tänka på något som var väldigt populärt bland oss Sso bloggare och spelare runt åren 2012-2013. Någon av er som kommer ihåg kullåkning? Det var verkligen något som många höll på med, och roligt var det också! Kommer ihåg att det till och med anordnades ett mästerskap i kullåkning, det var tider det haha!
 
Till er som inte har en aning om vad jag pratar om just nu så var kullåkning något vi spelare gjorde för att det var roligt som attans, speciellt när man gjorde det med sina vänner och tävlade i vem som kunde åka längst. Och kanske som tidsfördriv också. :P
 
Kullåkning gick ut på att man med sina vänner eller ensam letade upp ett berg att bestiga och som det var möjligt att sedan åka ner för. När man ska kullåka bestiger man berget/kullen och sedan i kort galopp tar sats. När man kommer till kanten trycker man på 'x' så att hästen tvärstannar. Eftersom man då är vid kanten av kullen så kommer hästen om man har tur glida ner för berget även fast den står stilla, och det brukar gå fort som attans ibland. Om man gjorde detta med sina vänner så var det den som gled längst som vann den omgången. Jätteroligt :D 
 
Men nu är jag väldigt nyfiken om någon av er som spelat Sso under en längre tid kommer ihåg detta? Var det något ni brukade göra?
 
 
 
 
 
Lyckades hitta en video från det kullåknings VM som hölls 2013! Spola fram till 3:15 för att se hur kullåkning ser ut. Om ni aldrig kullåkt tidigare, testa med dina vänner! Rekommenderar det verkligen. :)


Japp, det där kommer jag ihåg (började spela sso 2012). Det var så roligt med kullåkning <3 Ojoj, vad kul vi hade :D

Svar: Ja verkligen! Känner ofta att jag saknar dessa tider hahah <3
Bella Eastfield

2016-12-04 // 02:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: